♥ Sayangkah??? ♥

Monday, August 02, 2010

Sayang??? Macamana nak sayang orang tu?? Sayang tu adalah abstrak... Macam² cara untuk tunjukkan cara kita sayang seseorang... Tapi macamana klu x kena caranya? Pasti orang yg kita sayang tu akan rasa terluka sangat²... Ok, sekali dua, boleh dimaafkan...yg ke-4,5 pun masih boleh dimaafkan, sebab kita berpegang pada hakikat yg 'tiada manusia yg sempurna'.... Tapi kalau terlalu kerap, mana ada manusia yg sanggup bersabar kan?? Aiyakk...mmg susah bet0l orang bercinta ni.. Xkan lekang daripada masalah...


Sayang atau cinta sahaja mmg xkan cukup untuk mengekalkan satu² hubungan tu kan... Nak kena ada persefahaman, paling penting sikap mempercayai... SETIA??? Memangla akan setia, kalau x setia, mmg orang tu x pernah serius dalam perhubungan. Walaupun sayang, x semestinya kita akan memilikinya... Orang yang sayang kita tu sanggup ke nak bertahan dengan kita sampai bila² kalau sikap kita sangat teruk??? Kalau hati dah terluka, apa ubatnya??? Perkataan MAAF?? Sudah biasa sgt dengar, sampai muak dah....adakah pujuk rayu yang dia inginkan?? Lagila buat rasa menyampah.... So, apa nak buat erks??? Ok, x pyh susah² nak fikir k... Ini hanya luahan semata²... Mmg tersentuh bila terbaca entry EmoPrincess pasal wanita ni... Hohoo...kenapa begitu tepat erks??? Siapakah yang mereka ayat² ini???


****
Jika isteri menangis dihadapanmu…. 
“hargai lah ia sblm terlewat…”
 Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi… Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.. Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu. Dia akan menurunkan rasa EGOnya. Wahai suami2, jika seorang isteri pernah menangis keranamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian. Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau susah terlalu dalam … Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya. Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ? Apakah keistimewaan perempuan ini ? ” Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat.. TUTUR katanya merupakan KEBENARAN.. SENYUMANnya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. . PELUKAN & CIUMANnya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya.. Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa.. Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. .. Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANnya. . Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN.. Dia begitu sedih melihat KEMATIAN.. TITISAN air matanya bisa membawa KEDAMAIAN.Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal… Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”… 
Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg soleha dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mrk begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA.

****


You Might Also Like

2 person(s) poked me!

  1. yana,wahhhh!!! sungguh terharu...next entry plzzz...

    ReplyDelete
  2. haha....terharu ka??? yesszzzzzaaaaa.... ;p

    ReplyDelete

Google+ Followers

Subscribe