♥ I Need Help ♥

Tuesday, May 24, 2011

Sebenarnya tatau camne nak tanya soalan ni okai!!! Hahaha..ok, hopefully dengan bantuan gambar yg Yanfie upload kat bawah ni akan memudahkan blogger lain faham apa yang Yanfie cuba nak tanya.

Gambar1

Gambar2

Mungkin masalah ni tak berlaku pada org lain, mungkin berlaku pada Yanfie je... Korang boleh nampak tak, ape perbezaan kedua2 gambar ni? Perbezaan adalah pada petak merah yang Yanfie lukis tu. Kalau dulu, setiap kali nak buat entri baru, mesti keluar semua fungsi seperti Gambar 1. Tapi sejak bila ntah, bila nak buat entry baru, fungsi yg banyak tu, x lagi keluar, ia keluar macam Gambar 2. So, x banyak fungsi yang Yanfie boleh guna. Salah 1 fungsinya adalah seperti Gambar 3 di bawah, iaitu utk ubah saiz gambar @ letak caption pada gambar, just klik pada gambar... Tapi skrg dah x ada...

Gambar3

So, Yanfie tertanya-tanya lah camna boleh bertukar macam tu kan. Kalau boleh, nak jadi balik macam Gambar 1, banyak fungsi. Boleh sesape bagi pendapat? Segala pendapat & cadangan amatlah dihargai. ^________^








You Might Also Like

2 person(s) poked me!

  1. jawapannya begini...

    1. pegi dashboard
    2. tgk kat bawah sekali... ada menu banyak2 kan..
    3. klik perkataan BLOGER IN DRAFT tuu..
    4. tggu dia loading, dan awk akan dapat semula spt yg sediakala..
    5. tgk lat atas kotak tuu dia suruh tick kalau awk nk kekalkan sistem bloger in draf.. then tik jerr supaya ianya dikekalkan..

    sekian terima kasih...

    ReplyDelete
  2. @wan_cikgumuzik
    Lalalala...sguh hepi!!!
    Sudah berhasil setelah mengikut semua step wancikgumuzik..
    Thanks a lot ^__________^

    ReplyDelete

Google+ Followers

Subscribe