♥ Akibat Pakai Blackberry (BB) ♥

Tuesday, June 14, 2011

Sumber : BBM Partner...telah rancak dihebah²kan kepada semua pengguna Blackberry Messenger (BBM).

  • (01) Naik kete asik kene hon, sampai disarankan pasang sticker di belakang kete "harap sabar, BlackBerry user"
  • (02) Mata jadi agak rabun.
  • (03) Pening waktu tidur kerana menunggu pasangan chat sambil BB di tangan.
  • (04) Suka senyum2 sendiri, agak konsisten kerja, bangun pagi, yang pertama dicari BB dulu bukan yang lain.
  • (05) Jarang marah tp sering dimarah org kerana diajak sembang xnak menyahut.
  • (06) Kalau di tempat umum suka panik. Baterry nak kong!!!!!
  • (07) Sering lupa tekan butang lift. Yang naik kadang2 turun.
  • (08) Kalau dlm bank pakai no.giliran, no. dipanggil di speaker x dengar. Tp kepala tgk screen BB, x kisah ambik no.giliran lg.... tetap tenang.
  • (09) Langganan majalah dan novel baru masih tersusun rapi x terbaca pon.
  • (10) Selalu tersandung batu sbb kalo jln...mata tertuju kt screen BB.
  • (12) Tangan semakin jarang berehat. Kalau x chatting, BB msti ade je kt tangan! X sempat nk simpan dlm casing. Kalo boleh.. Nak kene jahit BB dengan tangan tu.
  • (13) Kalau tertinggal dompet x panik,tp kalo tertinggal BB... Mcm nak kiamat dunia.
  • (14) Ditanya nombor IC, langsung dia sebut pin BB.
  • (15) Kalo nak tidur, ganti status ввм : tidur dulu ah.
  • (16) Mengalami kematu di hujung jari. Lbh baik byr bil tepon utk BB drpd beli snek ringan.
  • (17) Jiwa kacau kalau Track Ball / Track Pad sangkut. Pdhal nk cpt balas comment.
  • (18) Doa cuma kejap je.. sdh tu...amin. kalau BB bole layan berjam2, taubat woii.. taubattt.
  • (19) Kusyuk baca risalah ni sampai x sedar kalau point no.11 tak ada sbnrnya!!!!
  • (20) Yahhh.. dia sibuk gerakkan cursor cari. no 11.
  • (21) Kalau dh sedar senyum2 sendiri.
  • (22) Abis baca ni berpikir utk kirim ke org lain ╋╋ム ╋╋ム ╋╋ム =))


p/s : Ada rasa macam terkena tak? Ia hanyalah sekadar hiburan / lawak / jenaka semata-mata. Tiada kena mengena dengan yang hidup @ yang telah meninggal dunia. PEACE ♥

You Might Also Like

18 person(s) poked me!

  1. hahaha nasib i tak pakai Beri Hitam :D

    ReplyDelete
  2. ini yang selalu buat orang lupa nak makan ni...hehe

    ReplyDelete
  3. kehkehkeh. gua terkena aa. chissss. hik3

    ReplyDelete
  4. upenya bahaya BB sebenarnya..x jadi la pakai BB..boikot

    ank panah ko cantik..de wajah ko..haha

    ReplyDelete
  5. nk komen~ bab tulis at c2..klw komen..wat ary zie ceria..ahahha..

    well...agak terkne lah...huhu..

    wink3 >_<

    ReplyDelete
  6. @Cik Jari Tembam : Saya pakai Beri Hitam (Suluh) lagi.. hahaha! Tapi seb bek sy tidak seperti org di dalam cerita itu... hahahaha~

    ReplyDelete
  7. @Azam :
    owh..lupa nak makan, boleh dimasukkan dalam list Akibat Pakai BB jugak tu... hahahaha~

    ReplyDelete
  8. @Mira R. :
    Mira mmg seorang yg jujur kerana telah mengaku!
    Hahaha, ia ditulis berdasarkan pengalaman si pemakai BB tulah..
    ^_________^

    ReplyDelete
  9. @ibnubaba_04 :
    Ishk...x semua pemakai BB jadi camtu, contoh terdekat adalah sy! Hahaha..

    Tengs, baru belajar buat cursor sdiri..

    ReplyDelete
  10. @Akusipenulisblogygmalas :
    Hahaha...ada jgk kelebihan pakai BB taw... T______T

    ReplyDelete
  11. @ EiZaRaZiErYa :
    Yeayyyy..orang ke-2 yg mengaku terkena! Hahaha...
    Tengs, lepas baca & komen, gerenti ceria sepanjang hari... hahaha~

    ReplyDelete
  12. he...he..dahsyat gak penangan bb ni

    ReplyDelete
  13. terkena sudah..huhu..

    jom tengok hasil segmen paling simple saya..

    HASIL SEGMEN PALING SIMPLE : BAGI SAYA SATU AYAT ...

    ReplyDelete
  14. @ayanuts Hahaha...mmg hebat klu terlalu lalai melayan BB!
    So, pada sape2 yg nak pakai BB tu, berwaspada lah, jgn sampai anda terkenaaaaa... (^^,)

    ReplyDelete
  15. @NasZ Hahaha..dah terkena? Sila berubahlah...

    ReplyDelete
  16. hamboiiiii selepukkk kene lobang idung gue tauuu ahahahahahaha

    ReplyDelete
  17. @MAPPIAU
    Majoriti mmg terkena lah Mappiau!!
    Hahahahahaha...

    ReplyDelete

Google+ Followers

Subscribe