.: Salam Jumaat :.

Friday, October 28, 2011

Selamat Pagi. Hari ni dah Jumaat? Haishhh...cepatnya masa berlalu kan? Yang lain sume mesti hepy je bila datang ari jumaat, esok dapat ber'rest2' kat umah @ g jalan². Tapi YC x hepy pun taw! Sebabnya kalau ari ni Jumaat, esok dah Sabtu...esok ada kelas lagi! Malas nyerrr.. Mood : Malas tahap dewa dewi tertinggi! Rasa macam dah lama x peram tido pada pagi Sabtu (teruk perangai). Mood untuk update Yanfie's Cottage pun jarang-jarang je datang. Sebab diri ni dah dipenuhi dengan mood belajar. Ok, jangan salah faham di situ, itu bukan bermakna YC sangat rajin belajar, tp amatlah sibuk dengan assigment, presentation dan quiz, test segala bagai. Semester ni penuh dengan tekanan ok... Hopefully semuanya dapat ditempuhi dengan tabah oleh YC dan classmate.

Apa pun, hari ni 28 Oktober 2011M bersamaan 1 Zulhijjah 1432H. Kita dah nak sambut tahun baru daaa... Bulan Zulhijjah, bulan terakhir dalam kalendar Islam. Lagi beberapa hari je kita nak masuk tahun baru 1433H kan! Masing² dah boleh standby dengan Doa awal dan akhir tahun.


(^^,) 

*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*

*Update*



DOA AKHIR TAHUN

Sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata:
"Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun."



Waktu membacanya:
Doa akhir tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. 



DOA AWAL TAHUN

  Sesiapa yang membaca dia ini, syaitan berkata :
"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan."

   
Waktu membacanya:
Doa ini dibaca 3 kali setelah masuk waktu maghrib pada malam 1 Muharram. 

Sumber : Ashtech


You Might Also Like

2 person(s) poked me!

  1. haah dah nak masuk tahun baru..sekejap je kan :D

    ReplyDelete
  2. @TiTi
    Tula..x perasan! Adakah kita alpa dan leka kak?? Huhuhu... ;(

    ReplyDelete

Google+ Followers

Subscribe