Sikat Rambut

Wednesday, March 28, 2012



Salam. Petang ni nak sharing satu info pasal sikat rambut. Sila refer gambar di atas. Amik gambar yang modelnya cecantik...ecehh! Wajib... Tadi terjumpa dekat fb. Info ni dah lama dipost, cuma saya baru terjumpa! Ada adab yang korang amalkan semasa menyikat rambut selain baca Bismillah sebelum mula sikat rambut? Hahaha... Jom baca ni :-

Rasulullah s.a.w melarang menyikat rambut di dalam kamar mandi kerana perbuatan itu melemahkan akar rambut. Seseorang itu hendaklah duduk ketika bersikat kerana ia akan menguatkan otot jantung dan elak daripada melakukannya secara berdiri sebab ia akan melemahkan jantung. Seseorang yang bersikat ketika berdiri akan terjebak dalam masalah hutang. Adalah makruh menggunakan sikat yang diperbuat daripada perak atau bersadurkan perak.

Okay...Yana tiap² hari sikat rambut dalam bilik air. Kononya sebab tak nak rambut berguguran dan bersepah dalam bilik tidur. Hahaha...alasan tu diterima tak? Dah sikat dalam bilik air, sah² r berdiri...mana ada 'kosi' dalam bilik air! Patutla rambut makin hari makin bermasalah! Alasan..padahal memang malas nak jada rambut! Lepas ni...kompom takkan sikat rambut dalam bilik air lagi. Huhu... Saya nak rambut saya sihat dan kuat (^^,)

PEACE (^^,)


You Might Also Like

5 person(s) poked me!

  1. nasib baik x rajin sikat rmbut...hehehhehheh

    ReplyDelete
  2. thanks for the info! lps ni nk duduk lah bila sikat rambut..hehe

    ReplyDelete
  3. thanks for the info! lps ni nk duduk lah bila sikat rambut..hehe

    ReplyDelete
  4. ye..ak akui aku selalu sikat rambut sambil berdiri...huhu lps ni nk ubah daa

    ReplyDelete
  5. Wah, baru tau pasal nie. Thanks bagi tau ya sis. =)

    ReplyDelete

Google+ Followers

Subscribe