Mood Mengarang 'Diculik'

Thursday, July 18, 2013


Salam 9 Ramadhan 1434H/2013M,

Rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa kepada semua teman² bloggers. Bulan baik, kena banyakkan berbuat baik. Semoga segala ibadah kita di bulan Ramadhan ni akan diterima oleh Allah s.w.t. InsyaAllah...amin~

Sebenarnya dah lama mood nak mengarang / mengepost / mengupdate / kat belog ni menghilang. X pasti la melarikan diri ke, diculik ke, menyorok ke, pergi holiday kerr...ha3! Tapi bila dah lama stop, then nak mulakan balik macam susah. Tak tahu nak mula dari mana.

Selama hampir 26 tahun hidup di bumi Allah s.w.t. ni, rasanya tahun ni tahun yang paling cepat masa berlalu. Mungkin kerana terlalu banyak peristiwa bersejarah dalam tahun 2013 ni kan. Sejak bertukar status kepada puan, dah hidup berdua...rasanya masa lagi pantas berlalu. Mungkin dah tak sama hidup macam masa bujang dlu. Hidup berdua ni, lagi banyak aktiviti yang kena dan perlu buat kan. 

Masa bujang, nak makan ke tak nak makan ke....nak masak ke xnak masak ke....nak basuh baju ke, xnak basuh baju ke...nak kemas rumah, xnak kemas rumah....nak tido awal ke, nak tido lambat ke.....dan banyak lagi, sumenya kita yang tentukan 100%. Tapi sekarang dah berubah, setiap tindakan yang kita buat tu, mesti mengambil kira keperluan incik suami kan. Nak tak nak, kena buat jugak....dah jadi tugas seorang isteri.

Sekarang dalam proses menyesuaikan diri untuk hidup dalam fasa baru. Banyak lagi yang kurang, banyak lagi yang perlu diperbaiki. Semoga Allah merahmati hidup kami berdua dan memudahkan setiap urusan kami. InsyaAllah...

Wassalam (^^,)




You Might Also Like

0 person(s) poked me!

Google+ Followers

Subscribe