Pokok Kurma Di Kelantan

Monday, June 16, 2014


Assalamualaikum w.b.t.

Orang lain dah lama kot update pasal pokok kurma di Kota Bharu, Kelantan ni kan? Xpela...Yana nak bercerita jugak pasal ni. X sabar nak balik kampung, nak tengok jugak pokok ni depan mata sendiri. 

Alhamdulillah...berbuah lebat, dan penghujung bulan Ramadhan nanti dijangka masak sepenuhnya. Tahniah kepada Unit Landskap Majlis Daerah Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) atas usaha ni. Nampaknya tak sia-sia selepas 7 tahun. Tapi setakat yang Yana baca, orang ramai x dibenarkan petik buah dari pokok tu. Sesapa yang nak makan buahnya nanti, boleh kutip daripada buah² yang dah gugur. Bukan apa, untuk menjaga pokok ni. Alhamdulillah....

Strategik btol pokok ni ditanam. Betol² di bulatan masuk ke pusat bandar. Memang setiap kali nak masuk bandar, memang dapat tengok pokok ni dulu. Semoga pokok-pokok kurma ni kekal terpelihara...   



You Might Also Like

8 person(s) poked me!

  1. subhanallah ! xpernah lagi saya jumpa..tok saya cuba tanam, tapi tak berbuah2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn? Tulah...7 tahun menunggu, akhirnya berbuah dan lebat lagi tu...

      Delete
  2. Lepas nie nak pergi jalan Kb laa.. nak tengok buah kurma :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...sama ah, nk pergi tgok dgn mata sendiri..

      Delete
  3. kurma.... sdapnya...
    btw jln2 done follow sini
    http://cercitertashaqisha.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak dekat puasa da ni...kurma dah siap beli dah. Hehe (^^,)

      Delete
  4. itulah rezki dari Allah.. Kebelakangan ni cuaca malaysia byk berubah mungkin jadi faktor juga.. itulah, apabila Allah jadikan sesuatu perkara adalah hikmahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap kejadian ada hikmahnya... Semoga pokok kurma ni kekal terjaga & terpelihara...

      Delete

Google+ Followers

Subscribe